Minden embernek. családnak meg van a sajátságos napi életritmusa, ami egy örök körforgás, Ehhez igazodva kell megtervezni a takarítás folyamatát is bele illesztve a napi teendőinkbe a család igényeihez igazodva.  Abban az esetben, ha ez nincs kialakítva  nem folyamatos, akkor egy idő után olya zűrzavar alakul ki  hogy még egy takarító szakembernek is nagy kihívás rendbe szedni.

Mi alapján készítsem el a tervet, hogyan fogjak neki?

 

Döntsük el hogy mikor szánunk rá időt:

—naponta csinálunk meg részfeladatokat,

-hétvégére hagyjunk és ezzel fog elmenni az időnk a szórakozás, család és pihenés helyett.

– vagy netán szerencsések vagyunk és tudunk külső segítséget hívni, vagy megfizetni.

 

Javaslom, hogy ne menjen, el tőle a kedved minden nap iktass be egy kis takarítást hétvégére csak a nagyobb munkát hagyd vagy arra az időszakra amikor nincsennek itthon a gyerekek. Bármilyen furcsán hangzik is azok az emberek, akik leírják, céljaikat egy papírra nagyobb arányban teljesítik azokat. mint akik csak megfogalmazzák magukban.

Ebben segít neked a takarítás tervező naptár.

Egyszerre csak akkora feladatba kezdjünk bele, amire van esély, hogy el is készülünk vele, ha félbe marad, semmivel nem vagyunk előbbre. Ne akarjuk egyszerre az egész lakást rendbe szedni, mert ha nem sikerül, akkor csak feszélyezettnek fogjuk érezni magunkat, az apránként szépen elvégzett munka nagyobb sikerélményt nyújt.

Ne legyünk mindig elégedetlenek más lakásába sincs magazinba illő katonás rend, ha tökéletesre törekszünk bizony nagyot fogunk csalódni. Elég, ha csak komfortosan érezzük magunkat lakásunkban.

Amikor felállítotton egy logikus rendszert az nem elég azt folyamatosan fent is kell tartani.

 

Induljuk el a rend felé közösen, a takarítás alapja a rendrakás!!

Ha rend van otthonunkban sokkal hamarabb végzünk a takarítással és jobban meg fog látszani munkánk eredménye.

Ez nem egy cél, hanem egy folyamat megfelelő stratégiával folyamatosan képes leszel uralni a helyzetet és megakadályozza a káosz kialakulását.

Kezdjük a lomtalanítással.   Miért jó lomtalanítani?

  • Mindent meg fogunk találni
  •  Mindenkivel előfordult már, hogy órákig keresett valamit és inkább elment a boltba és vett másikat.
  • Adományozni öröm .
  • A még használható, de számunkra felesleges holmikat akár el is adományozhatjuk.
  • Tágasabbnak fogjuk érezni otthonunkat.
  • Egy kiadós rendrakás után lehetséges, hogy nem is kell nagyobb lakásba költöznünk?

Pakolási selejtezési módszerek:

 Zónánként pakolás

Egy helyiséget kiszemelünk és azt a-z ig befejezzük

Pl fürdőszoba, konyha. 1-1 szoba

Funkcionális lomtalanítás az összes helyiségben.

Pl: iratok könyvek, számlák. A következő alkalommal ruhák, vagy konyhai felszerelések stb.

 

Először csak olyan tárgyakkal kezdjük a lomtalanítást, amihez nem fűződik kedves emlékünk újságok, könyvek, régi számlák, gyerekek régi tankönyve.

Érdemes három kupacba szedni a dolgokat. 1 megy a kukába, 2 eladományozzuk, 3 el szeretnénk adni.   így már könnyebb lesz a válogatás.

Ruhatár

Nézd végig a ruha tárat , mi az amit már nem vettél fel egy éve. Az a  holmi, amit nem szívesen hordsz hiába új valljuk be őszintén tévedés volt, amikor megvettük. Úgy kell tekinteni a ruha darabokra, hogy ha boltban, látnánk vajon megvenném újra?

Gyerekjátékok

Vannak sérült hiányos játékok, de vannak egyszerűen megunt kinőtt játékok is ami a gyermek korának már nem megfelelő.

Amikor én ilyen helyzetben voltam mindig az volt a gondolatomban mi van ha a gyerek ragaszkodik hozzá és keresni fogja. Ezért két fázisban selejteztem ki a gyerek holmiját. Első körben eltüntettem őket egy olyan zugban ahol a gyerek nem látja. Amikor már eltelt egy két hónap és nem kereste akkor szabadultam meg tőle véglegesen. Ez a módszer szerintem beválna idősek esetében is.

 

Bízom benne hogy tudtam neked segíteni a kezdeti lépésekben , Ha érdekelnek a továbbiakban hasznos tanácsaim érdemes fel iratkozni és küldöm neked az aktuális tippemet, vagy osztd meg ismerőseiddel .